Cyklovýlet do Schloss Hofu

Počasie: Viac-menej jasno, teplota 14 – 18 °C, zrážky žiadne
Doprava: bicyklami
Kontakt: Mário 0908126006

Poznámka: Cieľom cyklovychádzky je zámok v Schloss Hof a jeho okolie. Celodenné vstupné je 12 eur. Po prehliadke zámku a jeho okolia sa vraciame cez nový most Márie Terézie (Chucka Norrisa) do Devínskej Novej Vsi a ďalej do Devína a do Bratislavy. Treba si zobrať zámky na bicykle.

Účastníci: Ľubka, Zuzka, Jožo, Laura, Mário.
Správa z cesty:
Rútime sa z dúbravského kopca, trochu meškáme. Pred Lídlom v Karlovke stoja Ľubka so Zuzkou a radia staršiemu manželskému páru, ako sa dostane na petržalský štadión. Aby sme zakryli, že meškáme skoro štvrťhodinu, okamžite im začneme radiť tiež. Manželský pár chvíľu chápavo prikyvuje, potom úplne bezradne rozhodí rukami, zaželá nám pekný výlet a zmizne v aute.
Mierime k mostu Lafranconi. Volá Jožo, že je pod mostom a bude chvíľku meškať. Upokojujem ho, že nebude jediný. Na petržalskej strane mosta na nás nikto nečaká, vyzerá to teda, že nás bude päť. Jožo si ešte na kolene opraví brzdu na svojom profesionálnom pretekárskom stroji a vyrážame smerom k hranici. Je škaredé počasie, zima, fúka ostrý protivietor a sem tam padne aj nejaká tá kvapka. Z plných pľúc vyspevujem, aby som nás motivoval k radosti, ale vietor je silnejší, utŕha mi slová od pier a nesie ich kdesi hore.
Vo Wolfstahle si Jožo dofukuje bicykel, potom pokračujeme bez zastávky až do Hainburgu. Na nábreží si dávame niečo medzi desiatou a obedom, trošku debatujeme o seriáloch a o všeličom, čo nám príde na rozum.
Cesta cez most je nepríjemná, zase fučí. Na chvíľku sa schováme medzi stromy na hrádzi, potom sa však vynoríme na holom poli a vietor je tu zas. Presviedčam členov výpravy, že len čo sa stočíme doprava, bude nám fúkať do chrbta. Pokračujeme ďalej rovno. Cyklistická cesta sa mení z asfaltky na štrkovicu a Jožove galusky sa zatnú, že tade nejdú ani bohovi. Baby teda pokračujú ďalej samé a my s Jožom to obchádzame po ceste pre autá. Nakoniec sa zídeme až pred bránami Schloss Hofu.
Jožo navrhuje prestávku na kávu v miestnom hostinci u princa neviemakého. Oddych je dobrý nápad, je už pol druhej, usádzame sa teda na terase a objednávame nejaké kávy, palacinky a iné dobroty. Palacinky sú naozaj chutné a Zuzka chváli aj kávu. Chvíľku si ešte posedíme, Jožo sa prezlečie. Téma sa zrazu celkom nečakane zvrtne na uvádzanie dospievajúcich detí do života. Najviac skúseností v tejto oblasti má prekvapivo Ľubka. Počúvame teda s otvorenými ústami, až kým nám ich nezapchá vlastnoručne pečenou bábovkou.
Počasie sa napodiv veľmi umúdrilo, ale nie až natoľko, aby sme sa chceli ešte dve hodinky ponevierať po záhradách Schloss Hofu. Nakŕmime teda ovečky a ideme pomalým tempom smerom k mostu Chucka Norrisa, potom Márie Terézie a nakoniec Slobody, ako sme sa dočítali na samotnej konštrukcii (stále ide o ten istý most). Most je pekný a je z neho príjemný výhľad na zákruty Moravy. Šéf výpravy je však k týmto estetickým zážitkom mimoriadne chladný a ženie nás neľútostným tempom až k Devínu. Chvíľku sa vydýchame, obídeme hrad a po ceste pre autá sme o pár minút pri Riviére. Robíme si záverečné foto, lúčime sa najprv s Jožom, potom so Zuzkou a nakoniec aj s Ľubkou.
Pane, ďakujeme za pekný výlet, za škaredé počasie aj za pekné počasie a za to, že sa môžeme tešiť na budúce výlety.
Čestná tretra Veselého cyklistu: Ľubke za poučnú prednášku o výchove a za bábovku.