Kubínska hoľa 2014

Tak nakoniec sa nás nazbieralo 32. Ivanova partia a Goro s Annie začali už v stredu, ostatní prichádzame v priebehu štvrtka. Sneh je iba na svahu, všetko okolo je suché a príroda pôsobí sviežim jarným dojmom. Lyžiari sa vracajú do hotela opálení a zablatení.
Po večeri máme zoznamovací večierok a načneme aj tému „Lyžovačka 2015“. Riešenie odkladáme na sobotu, kedy má byť vyhodnotenie terénky. Pokračujeme voľnou debatou a plánmi na víkend.
V piatok väčšina z nás ide na lyže. Tešíme sa, že je nás tu toľko, a každú chvíľu sa s niekým stretáme buď pri vleku, na svahu alebo pred bufetom. Klaudika nelyžuje, ale prechádza sa po svahu a kýva Palimu, Braňovi aj ostatným. Jožka bolí zub a odchádza na pohotovosť, kde mu ho pohotovo a bezbolestne vytrhnú. Večer má síce jedno líce také trošku statnejšie ako druhé, ale bolesť ho podľa všetkého prešla. Po večeri ide väčšia skupina na plaváreň do Dolného Kubína. Najvýraznejšie sa prejavuje Katka v útrobách toboganu, ktorú počujeme aj vo vedľajšom bazéne, a Ivan, ktorý sa stará o Majkine vnučky.
V sobotu ráno prší. Niektorí idú na svah, niektorí na obhliadku Oravského hradu, niektorí do Dolného Kubína poobzerať miestne pamiatky. Pokiaľ viem, všetci si užili program, ktorí si vymysleli. Stretávame sa poobede v hoteli a pozeráme tenis. Fandíme zo všetkých síl, ale Dominika napriek tomu prehráva a preto radšej zorganizujeme ping-pongový turnaj vo štvorhrách. Absolútnym víťazom sa stáva dvojica Palo – Milan a ako výhru získava cukríky od neznámeho sponzora (šepká sa, že do súťaže ich venovala šéfka klubu A2 Muráň na Osuského Ľubka).
Pri večernom vyhodnotení nám vychádza, že sme boli veľmi spokojní s prístupom personálu, s jedlom, s dopravou na svah aj s ubytovaním ako takým. Jedinou prekážkou v prežívaní bola cena a preto zvažujeme aj možnosť, že do budúceho roka sa poobzeráme po inom mieste a inom zariadení. Napriek týmto úvahám mám na budúci rok už teraz záväzne prihlásených vyše 15 ľudí.
Boris, ktorý má za sebou ťažké obdobie, odchádza z lyžovačky s plánom zobrať si klub a navštíviť primára. Držíme mu palce, Boris je dobrý chalan. Boľavú výpoveď má aj Zdenka, ale okrem Majky si netrúfame dávať jej nejaké rady. Rodinné vzťahy sú zložitá vec, tak Zdenku aj Jožka podporíme aspoň tým, že ich máme radi a že im držíme palce.
V nedeľu sa ešte trochu lyžuje a okolo obeda sa rozchádzame. Volá Goro z chaty pod Chlebom, je nadšený výhľadom a baraním gulášom. Ďakujeme mu za tip a vyrážame smerom do Bratislavy. Pane, ďakujeme ti za parádny víkend, za to, že sa s nami nemaznáš a kladieš nám do cesty rôzne výzvy, a ešte aj za všetko ostatné samozrejme. Dovidenia na lyžovačke v roku 2015.