Salaš – Biely kríž

Prevýšenie: cca. 300 m
Trvanie: cca. 4 h
Predpoveď počasia: zamračené, teplota – 10 °C
Účastníci: Paľo a Klaudia B., Peťo M., Mário a Laura P.
Správa z cesty:
9:51 prichádzame na parkovisko na konci Svätého Jura. O chvíľu po nás dosviští Paliho červený blesk. Počkáme symbolicky do 10:00, keby náhodou niekto…Nikto. Ideme po modrej smerom na Salaš. Cestou debatujeme hlavne o politike a keďže máme na posledné udalosti rôzne názory, téma nám vydrží až po prvé odpočívadlo, dokonca si ani nevšimneme, že sme zdolali prudké a jediné stúpanie tejto túry.
Od Salaša sa napájame na Štefánikovu magistrálu a pokračujeme až po Biely kríž. Podaril sa nám naozaj pekný deň, je síce príšerná zima, ale svieti slnko a vzduch sa trbliece. Hore je súvislý zmrznutý sneh, pri chôdzi vydáva všelijaké pazvuky.
Na Bielom kríži nás vítajú divé svine a stredoázijský ovčiak, ktorý visí počas celej našej pauzy s hlavou zavesenou na plote. Tvárime sa, že len tak stojíme, že nejeme nič chutné ani voňavé. Peťo robí fotky diviaka.
Pokračujeme po žltej späť k Svätému Juru, tesne pred dedinou sa nám do cesty stavia zrúcanina Biely kameň. Nikdy predtým sme tu neboli, Peťo navrhuje, aby sme niekedy túto trasu zopakovali a dali si aspoň pol hodinu na prehliadku hradu. Poznačené, raz sa sem isto vrátime.
O druhej sme pri autách, želáme si pekný deň a vraciame sa do Bratislavy. Banán, ktorý sme zabudli na Bielom kríži, si určite nájde majiteľa.
Čestný paroh Mladého srnca: Peťovi ako prvoúčastníkovi, fotografovi a vášnivému diskutérovi.