Vychádzka na Devínsku Kobylu

Vychádzka – nedeľa 20.1.2013, 10:00

Miesto stretnutia : Bratislava Dúbravka, aut. zast. Žatevná

Trasa: Dúbravka kostol – Dúbravská hlavica – Úzky les – Devínska Kobyla rázc. – Bočná cesta – Dúbravská hlavica – Dúbravka kostol
Vzdialenosť: cca. 8,6 km
Trvanie: cca. 2:30 h

Predpoveď počasia: Veľmi oblačno, teplota – 6 °C, zrážky pravdepodobne žiadne. Jedine s lesnou zverou (diviačky, srnky).
Kontakt: Mário 0908126006
Poznámka: V prípade blativého terénu upravíme trasu tak, aby sa nám stále plietla pod nohy asfaltová cesta.

Účastníci: Klaudia, Pali, Laura, Mário.
Správa z cesty:
Pár minút pred desiatou pristávame na parkovisku na Žatevnej v Dúbravke. Je riadne nasnežené, ledva sa vhrabeme medzi ostatné autá. Kým sa prezúvam do zimných topánok a navliekam si snehuvzdorné návleky, volá Pali, že sa rútia autobusom a nech na nich počkáme. Čakáme, počúvame Korsakovho Čmeliaka (čo je inak mimoriadne zimná hudobná téma) a sledujeme bežkárov hrnúcich sa pomedzi domy smerom k Dúbravskej hlavici.
Pali s Klaudikou prichádzajú najbližším autobusom, zvítame sa s nimi, urobíme povinné úvodné foto a vyrážame do kopcov. Cesta je dobre prešliapaná, vidno, že na Bratislavu neobvyklá zima vytiahla do lesov veľa zvedavcov. Stretávame hlavne bežkárov, sem tam sa mihnú nejakí peší turisti, väčšinou so psami.
Kúsok za Dúbravskou hlavicou odbočujeme vľavo a pokračujeme smerom k Úzkemu lesu. Ideme pekne v rade, pretože náš úzky chodník lemujú z obidvoch strán bežkárskej stopy, sme medzi nimi beznádejne uväznení. Resp. môžeme to brať aj tak, že momentálne sú to naše mantinely.
Kúsok za Úzkym lesom odbočujeme do strmého kopca pod Devínskou Kobylou. Chvíľu sme mali obavy, že tade pred nami ešte nikto nešiel, ale našli sa nejakí nadšenci, takže úzky chodník je veľmi dobre vychodený. Na čele našej mini skupinky udatne vykračuje Klaudika a svižným tempom nás vyťahuje až na vrchol kopca.
Sme v cieli, mávame do nepreniknuteľnej hmly, keby nás náhodou predsa niekto sledoval, robíme si vrcholové foto a ponúkame sa dobrým teplým čajom. Zasnežilo nám ohnisko, takže opekanie sa dnes nekoná. Včera som mal meniny, tak častujem výdatnou horkou čokoládou.
Cesta späť vedie po odhrnutej asfaltke, konečne sa môžeme porozprávať aj tak, že na seba vidíme. Tento úsek je mimoriadne ľudnatý, zrejme práve kvôli tomu, že je pomerne priechodný. Pri Dúbravskej hlavici odbočujeme smerom na dúbravský štadión a o pár minút sme dole. Máme výborný čas, je presne jedna hodina. Lúčime sa s Palim a s Klaudikou a hrnieme sa k svokrovcom na obed. Ďakujeme, pane, že si nadelil a že si sa aj podelil.
Čestný paroh Mladého srnca: Klaudike. Takmer celú cestu išla na čele výpravy, udržiavala stabilné tempo a zachránila nás tak pred smrťou umrznutím v snehu.