Výlet na Vysokú

Vzdialenosť: cca. 16,5 km
Prevýšenie: 300 m
Trvanie: cca. 5 h
Doprava: autami resp. autobusom (odjazd 8:35 z AS Mlynské Nivy, nástupište č. 43)

Počasie: teplota 12 – 18 °C, mierna oblačnosť, zatiaľ je dážď kreslený až poobede
Kontakt: Betka – 0904 655 106

Poznámka:
Pokračujeme v zdolávaní malokarpatských sedemstoviek.

Účastníci: Pali B., Klaudika, Jirko, Ingrid, Janči, Pali Z., Stano, Betka, Mišo, Janka, Ildikó, Jožo, Maroš, Maťa, Peťa, Paulínka, Ľubo, Ľudka, Jožko Ž., Magda, Marek, Jarka, Heňo, Majka, Mário, Laura, Anička, Duke

Správa z vychádzky :

Verzia Čermák:
Okolo desiatej sa na Zochovej chate formuje výrazná turistická družina. Odhodlané pohľady sa sprisahanecky križujú, doťahujú sa šnúrky, nastavujú sa palice. Prvá noha sa práve chystá vyraziť vpred, keď k nám dorazí správa, že Pali išiel pre istotu skontrolovať aj Pezinskú babu a už sa rútia aj s Klaudikou za nami. Zomkneme sa do trpezlivého vyčkávacieho šíku, z ktorého sem tam niekto vybehne na záchod.
Sme komplet. Odfotíme zhromaždenie (tentoraz bez Marcelovho praktického statívu a automatickej spúšte) a vyrážame tempom našich najmladších srniek. Maťka drží v jednej ruke Aničku a v druhej Duka a udávajú tempo celej družine.
V stúpaní sa náš útvar mierne natiahne a rozderaví, ale na Čermáku sme opäť všetci spolu. Ešte raz sa odfotíme a vysokohorská skupina nás necháva napospas nášmu opekaciemu osudu.
Podarilo sa nám obsadiť veľkokapacitnú lavicu, lenže bez ohniska. S Marošom sa teda púšťame do obhliadky terénu a Maroš vďaka neodolateľnému šarmu vybavuje zdieľanie ohňa s druhou turistickou partiou.
Presúvame sa k prázdnemu stolu v blízkosti nášho budúceho ohniska, vybaľujeme proviant a strúhame palice na opekanie. Marek s Maťkou hrajú outdoorový tenis a Duke im poslušne behá po lopty. Marek má čo robiť, každú chvíľu sa obzerá, či ho niekto nevystrieda, ale všetci sme strašne zaneprázdnení opekaním.
Opúšťajú nás Jožko s Magdou a Ľudka.
Opiekli sme si trochu viac, než stačíme zjesť, takže sa najprv zdvorilo a potom čoraz naliehavejšie navzájom ponúkame. Ochutnávame dva druhy špekáčiek, klobásku, rôznoraké slaniny, zeleninku, horčicu, a Heňo dokonca odkiaľsi vytiahol fľaštičku so sladeným karamelom. Ja som si vždy myslel, že karamel sa robí z cukru, ale tento bol asi iného pôvodu, lebo cukrom ho iba prisladili. Chutí ako bompari.
Ľubo si dáva mikrošlofíka a po prebudení má mrzutú náladu, posmrkáva a pýta sa domov. Zbalíme teda zvyšné jedlá a smeti a pomaly schádzame do údolia. Okolo pol tretej sme na parkovisku. Nadväzujeme kontakt s vysokohorskou skupinou a dostávame správu, že sú ešte asi hodinu pred Čermákom. Zaželáme im teda šťastný zostup, rozlúčime sa a ohlásime oficiálny rozchod.
Pane, ďakujeme za nádherný deň, za možnosť podeliť sa s druhými o ich aj o svoje a za to, že nemusíme prežívať, ale môžeme žiť.
Verzia Vysoká:
Ahojte. Dnes sme absolvovali krásny výlet. Viedla ho Betka Kissova a musím povedať že opäť nesklamala. Mali sme krásne počasie no hlavne dobrá nálada sa niesla celým výletom. Začínali sme sme na parkovisku pri Zochovej chate. Bolo cítiť ako sa naozaj tešíme že sme spolu. Časť skončila na Čermáku a zdatnejší pokračovali na Vysokú. Bolo nám naozaj skvele…. Vrátili sme sa všetci v poriadku….. Ďakujem za príjemnú Nedeľu….. Takže sa vidíme na klube a v Piatok na Vcelarskej paseke…..
(Zapísal Jano M.)
Čestný paroh :

Jožkovi Ž. a Magde. Statočne vyliezli až na Čermák a neodradil ich terén, vek ani zdravotný stav. Bojovníci.