Tradičný cyklovýlet do Viedne

Miesto stretnutia: Žel.stanica Petržalka, 6:00 (vlak odchádza o 6:15) – treba kúpiť lístok na bicykel (BA-Wien).

Prosím nemeškať. Lístok je spiatočný aj s bicyklom. Ale väčšina využije vlak len na cestu tam.

Trasa: Hauptbahnhoff – Ring – Práter – Donaukanal – Hundertwasserhaus (desiata) – Donauinsel – Donauturm – Práter –  obed (na schodoch pri Dunaji, vedľa pizzerie Angelo) – /

tu sa ľahšia skupina vracia po svojich stopách / ostatní pokračujú na Orth – Eckartsau – Hainburg (olovrant) – Wolfstahl – Berg – Petržalka

Km : tí čo absolvujú celú trasu – dajú určite cez 90 km – ale s mnohými prestávkami. Predpokladaný návrat do BA je 17:30.

Tí čo pôjdu späť vlakom, asi polovicu. Pôjdu späť vlakom, chodí dosť často (napr 14:45, 16:45…) do Petržalky alebo Hlavnú stanicu (15:16, 16:16…).

Prevýšenie : rovnaké ako preníženie – teda skoro nula.

Počasie : 25-28°, polojasno

Kontakt : Jožo. S. 0910 230 31

Poznámky:

Neľudsky skorá hodina zrazu (6:00) – avšak ak chceme postíhať na biku centrum a pamiatky ešte nie plné turistických davov, je to jediná možnosť.

Máme to vyskúšané. Viedeň je ale k cyklistom veľmi priateľské mesto, plné cyklotrás. Skoro ako Bratislava (to bol ftip).

Prejdeme si KARLPLATZ s ohromným kostolom KARSLKIRCHE, OPERU, kde bývajú známe plesy (skoro tak známe, ako ples v DK Ružinov), STEPHANSDOM, Dunajský kanál, HUNDERTWASSERove asymetrické domy a Dunaj s ostrovčekmi.  Cez PKO (PRÁTER Kultúry a Oddychu) pri Dunaji spoločne poobedujeme – a potom sa tam rozdelíme a pôjdeme domov ľahšia časť vlakom a časť výkonovejší na bicykloch cez ORTH a HAINBURG.

Určite si vezmite jedlo aj pitie. Voda sa bude dať dopĺňať.

Ako hovorí jeden náš kamarát, nevadí, že nevládzete – hlavne že viete nemecky.

Tešíme sa.

Účastníci : Daniela, Stanka, Braňo, Braňo, Danka, Jožo, Stano, Ľubor, Tomáš Ď., Erika

Správa z výletu :  Ráno o 6:00 na stanici pospávame – v polospánku rozlievame aj kolu, ale je nás docela dosť – jeden, dva , tri…desať !

Z A-3 prišli traja – aj resocializovaný Braňo B. s mestským skladacím bicyklom vo vrecku. Tvrdil, že on bude tá slabšia skupina čo sa vráti vlakom.

Ostatní sa všetci hotovali na 100 km výkon.

Prišla aj  Erika H. s H-klubu – nezľakla vekového priemeru 50+, čomu sme boli úprimne radi.

Chýbal síce foto guru Marcel, ale dokonale ho zastúpili profi-fotografi Erika a Braňo.

Čoskoro sme sa rútili prázdnou slnečnou Viedňou okolo KARLSKIRCHE, STAATSOPER na STEFANSDOM,

okolo DONNAUKANALu až pred HUNDRETWASSERHAUS, kde sme konečne posadli, popili a podebatovali pri jednom stole.

Hundredwasser (prekrstený Tomášom na Wassermana) hlásal že architektúra je odľudštená  ako sovietsky komunizmus.

Nenávidel diktatúru pravých uhlov a rovných čiar a akúkoľvek umelinu.  Jedol trávu a obliekal sa iba do prírodných materiálov.

Často sa mu preto ozýval žalúdok. Bol vlastne prvý hipster.

Tomáš sa preto v PRÁTRI vydal hľadať strom pri ktorom HUNRETWASSER-wasserman často čupel.

Rajdovali sme v horúčave hore dolu dunajskými mostami a brehmi až kým sa neozvali aj naše žalúdky.

Jožo tvrdil, že máme naplánovaný spoločný lepeňákový obed PRI Pizzerii Angelo na začiatku nuda pláže.

Avšak nezvládol (som) 100% informovanosť a tak sa časť výpravy – ktorá nedoniesla lepeňáky – vybrala predsa DO pizzerie..

Poobede sa už rozlúčil Braňo so svojim vreckovým bicyklom – a my, predierajúc sa cez rakúskych nudistov sme vyrazili na ťažšiu časť cesty.

Daniela zaostávala kvôli kolenu a Jožo (dal is extra horedole 15 km) kvôli zabudnutému ruksaku.

Chcel som si overiť či sa v Rakúsku naozaj nekradne. Nekradlo. Možno môj ruksak nebol iba atraktívny.

Posledný úsek bol plne v réžii Tomáša, ktorý ponúkol tretiu cestu Hainburg – La Franconi, ktorá bola krásna, tesná, lesná, pri Dunaji a rybárskych chatkách.

Aj sme aj zabudli na boliace zadky a kolená a únavu z celodenno pražiaceho slnka  a 100km.

Zrazu sme boli doma.

Bolo fajn.

Čestný paroh-pedál : Tomášovi za objavnú novú cestu a Erike za jej odhodlanosť a neohrozenú účasť na Ačkarskej akcii.

A ďakujem tradične aj „Zvýšenej Energii“ (ako hovoria v AA „Higher Power“) za super počasie.