Sobotňajšia cyklotúra okolo Neziderského jazera

Miesto stretnutia: Železničná Stanica PETRŽALKA – v Sobotu 6.8. o 7:45

(vlak do Parndorf Ort odchádza o 8:15)

Trasa: Pandorf Ort (výstup z vlaku o 8:41) – Neusiedl – Jois – Purbach – Mornisch – Illmitz – Podersdorf – Neusiedl – Pandorf

Prevýšenie: nestojí za reč

Vzdialenosť: cca 87 km, cca. 5,5 hodín čistého cykločasu.

Počasie: podľa dostupných predpovedí dobré, 25-28 °C, bez zrážok

Kontakt: Jožo S. – 0910 230 231

Poznámka:

Len pár zastávok a z cyklovlaku vypadneme rovno na cyklostezku poliami na Neusiedl am See.

Pedálujeme okolo jazera oproti smeru hodinových ručičiek na Morbisch am See – dejisko to známych letných operetných festivalov.

My v ňom však len prozaicky letne poobedváme, wienerschnitzel tu býva dobrý – veď sme v rakúskej časti Slovenska.

Pretrávi nám na cyklokompe smerom na Illmitz, odkiaľ budeme ťahať späť na Neusiedl a stanicu Pandorf Ort.

Vlak späť (pokiaľ sa nám na stanici podarí vstať z lavičky a nastúpiť naň) odchádza do našej milovanej Bratislavy o 15:20,17:20,19:20,21:20 atď.atď.

Pokiaľ by nás niektorí našinci chceli stretnúť bez veľkých bicyklovačiek, mohli by nás počkať cca okolo 11:30-12:00 v Morbischi, kde by sme mohli posediet na obede a na kompe Morbisch-Illmitz.

Miesto stretnutia: Železničná Stanica PETRŽALKA – v Sobotu 6.8. o 7:45
(vlak do Parndorf Ort odchádza o 8:15)
Účastníci : Stano, Ľubor, Danka, Jožo, Hanka, Tomáš, Paľo, Ivana, Mário, Laura, Anička, Milan, Monika, Monika, Daniela.
Správa z výletu :
Vlado Kr. (ako meteoslužba ostavšia doma) sa večer starostil o čerstvejší vietor. Jožo však (ako organizátor) pokryl toto riziko a vzal si zimnú vetrovku.
Ostatní prišli na stanicu o 08:00 oblečení letne.
Logistika tohto výletu bola zložitejšia ako letné poľné ťaženie za vojny.
1) – bol tu hlavný cyklo zbor obkľučujúci jazero sprava (Stano, Ľubor, Danka, Jožo, Hanka, Milan, Tomáš).
2) – potom úderná sajdkárová divízia obkľučujúca jazero zľava (Mário, Laura, Anička)
3) – záložná rýchla rota čakajúca v Pandorf Ort (Paľo, Ivanka).
4) – a nakoniec motorizovaná výsadková pechota (Monika, Monika a Daniela) vyrážajúca do útoku na opačnej strane jazera v oblasti Illmitz.
Precíznym načasovaním sme sa mali všetci úderom kostolnej veže o 12:00 stretnúť na obede v Morbischi a následne vylodiť na krížnik Morbisch – > Illmitz.
Pandorf Ort sme zdolali o plánovaných 08:41, kde sa pridali Paľo a Ivanka.
Sidekáristi Mário, Laura a ich veliteľka Anička sa v Neusiedl o 9:00 odpojili a začali sme obkľučovať jazero z oboch strán.
Kedže dul (ako Vlado Kr. naplánoval) vietor, Jožo mal stále himalájsku vetrovku, himalájske okuliare, čiapku a šál.
Slniečko však začalo pomaly blikať.
Rakúske dedinko-mestečká sme zdolávali v svižnom tempe.
Rakúske zajace poľné nám zúfalo utekali z cesty.
Rozhovor sa košatil a mĺkol podľa toho či sme klesali alebo stúpali.
Ľubor s 15 lepenými rožkami a Hanka so Stanom s 10 tyčinkami každú štvrťhodinu dopĺňali energiu.
Pred Morbischom sme sa vyhli nepriateľskej pasci (šípka napravo, avšak trebalo ísť doľava) – a čoskoro sme leteli dole 40km rýchlosťou na Morbisch.
12:00 – (v pozadí počuť kostolný zvon) – Jožovi volá vedúca motorizovanej pechoty Monika, že sa vylodili a obsadili centrum.
12:15 – pechota a cyklisti sa v Gasthause stretli a zvláštnym anglo-nemeckým jazykom objednali väčšie množstvo schnitzlov.
13:15 – vyrážame do prístavu na kompu s cieľom počkať našu pechotu.
13:30 – Stanovi a Ľuborovi došli zásoby lepeňákov a tyčiniek, zmocnili sa kompy a vyrazili na Illmitz o vyrabovať ho z koláčikov.
13:50 – Monika volá, že sa nestíhajú ako pechota prebiť na loď do 14:00 a že sa máme nalodiť bez nich.
14:00 – naloďujeme sa, loď sa kýva a švihá cez jazero, čajky škriekajú, Milan fotí a celkovo …je krásne.
14:30 – pristávame v Illmitz – a s naobedovanými Máriovcami a odštartujeme druhú stranu jazera – cieľ Pandorf – vlak o 19:20.
14:35 – Stano s Ľuborom, posilnení koláčikmi sa však rozhodli ambiciózne zaútočiť na skorší vlak už o 17:20 a nahodili raketový únik.
14:40 – Stano s Ľuborom nás raketovo dobehli zozadu znova, nakoľko vo veľkom úsilí zahli smerom na Maďarsko namiesto na Slovensko.
14:45 – rozplynuli sa nám v diaľke.
Protivietor protidul.
Išli sme ako správni našinci v balíku a čoskoro tu bol malebné námestíčko v Podersdorfe s lákavou zmrzlinou.
Jožo, programovo jediaci si dal čaj.
16:00 – zmrzlina XXL zobudila v Milanovi ,Tomášovi a Hanke náhle odhodlanie i zrodilo sa druhé stíhacie družstvo vlaku o 17:20.
16:10 – rozplynuli sa nám v diaľke.
17:30 – Danka, Jožo, Palo a Ivanka, nasledovaní Máriom, Laurou a Aničkou sa blížili k Pandorf Ort, keď zrazu zbadali vyčerpané stíhacie družstvo 2.
Tomáš vraj vlak o 17:20 skoro chytil rukou, a Milan ho odfotografoval jeho zadné svetlá – ale …ušiel im.
18:20 – dofučali aj hrdinskí Máriovci, ktorí si ešte urobili navyše 6km okruh okolo Neusiedl aby mali rovnakú kilometráž ak my všetci.
18:21 – Laura prebalila veliteľku Aničku a tá okamžite prevzala riadenie komunikácie až do konca operácie.
Tomáš zrazu húkal ako príšera, Jožo skákal a plieskal rukami o zem ako opica a Hanka s ňou súťažila beh na krátke trate a dlhé grimasy.
Anička nás postupne vyvolávala, smiala sa a výskala hláskom prebíjajúcim staničný rozhlas.
Mala ukrutne dobrú náladu.
Tak ako my.
Rakúšania stáli mĺkvo a pozerali na hodinky.
19:20 – do zaplneného priestoru pre bicykle sme vtesnali ďalších 6 aj s vozíkom
19:45 – víťazne sme vtiahli do Petržalky.
Anička sa stále smiala a smiala.
Čestný paroh-pedál tentoraz udeľujeme Laure za útyhodný 85km cyklo výkon bez tréningu v Máriovom pretekárskom tempe – skombinovanom s non stop starostlivosťou o Aničku.
Vydarený výlet, vďaka Vám všetkým zaň a tradične aj zvýšenej energii (Higher Power), ktorá nás dnes ušetrila dažďa a nepríjemného vetra.